پنج شنبه، 27 ارديبهشت، 1403

ما را در فضای مجازی دنبال کنید

previous arrow
next arrow
Slider

پیام تبریک محمدی کیادهی به مناسبت سوم خرداد آزاد سازی خرمشهر

بسم الله الرحمن الرحیم امام خمینی(ره) : خرمشهر را خدا آزاد کرد. سوم خرداد روز آزادسازی شهر خون از دست ارتش بعث را گرامی می‌داریم.

بسم الله الرحمن الرحیم

امام خمینی(ره) : خرمشهر را خدا آزاد کرد.

سوم خرداد روز آزادسازی شهر خون از دست ارتش بعث را گرامی می‌داریم.

برای بسیاری از تحلیلگران جنگ، دوران دفاع مقدس به قبل و بعد از عملیات بیت‌المقدس و سوم خرداد 61 تقسیم می‌شود. این تحلیل‌نویسان بر این باور هستند ایمان و خودباوری که روز سوم خرداد 61 و بعد از برافراشته شدن پرچم سه رنگ الله نشان بر گنبد مسجد جامع خرمشهر به اهتزاز درآمد، موجب شد خرمشهرهای زیادی باز شود و فتوحات بسیاری در جبهه‌های دیگر نیز به دست آید و صدام معدوم نیز برای همیشه از فکر احمقانه فتح تهران کوتاه بیاید.

نبرد جوانان سپاهی، ارتشی و بسیجی در عملیات بیت‌المقدس، گویای دست بالای توان نظامی جمهوری اسلامی ایران در برابر ارتش بعث بود که از طرف شرکای خارجی‌اش حمایت و هدایت می‌شد و موجی از ترس و احساس شکست در روحیه ژنرال‌های حزب بعث ایجاد کرد.

خودباوری جوانان و دلاورمردان غیوری که تنها به ایمان خود تکیه داشتند و گوش بر فرمانده پیر خود در جماران، چنان دشمن بعثی را در لاک ترس و وحشت فرو برد که تا پایان جنگ، از او جدا نشد و شکست‌های بی‌شماری بر سر دشمن آوار کرد.

امروز و در سی و نه سالگی فتح خرمشهر، یاد و نام همه شهیدان به‌ویژه سردار شهید «محمد جهان‌آرا» فرمانده سپاه خرمشهر و امام شهیدان را گرامی می‌داریم و با مولا و مقتدای‌مان رهبر معظم انقلاب تجدید عهد می‌کنیم که اگر روزی دشمن خیال باطل داشت، مانند سپاه سوم خرداد، حماسه‌آفرین باشیم و متجاوزان را از اقدام خود پشیمان کنیم.

محمد حسن محمدی کیادهی